Vipr och ABSolution.

God eftermiddag!
 
Imorse sov jag till halv tio, vilket verkligen inte hör till vanligheterna en lördag. Men skönt var det! Gjorde iordning en frukost med gröt och ägg och kollade på julkalandern på SVTplay. Vid lunch gick jag in till stan för en fika med Fredrik och Kristin. Vi satt och planerade lite inför nyårsfesten och taggade inför kvällens festligheter. Ikväll är det nämligen födelsedagsfirande för bästa Madde Å som gäller! Det blir förfest och häng hemma hos henne och förmodligen blir det utgång efter det. Ska bli kul att gå ut och dansa lite!
 
De senaste dagarna har jag hunnit med att prova på två nya klasser på SATS, Vipr och ABSolution. Båda klasserna var grymt jobbiga och intensiva. Vipr har jag varit lite skeptiskt mot innan, men det krävs att man testar innan man kan säga om man gillar det eller inte. Passet är 55 minuter långt och man jobbar med ett slags gummirör nästan hela tiden. Det finns två olika tyngder på rören och genom att lyfta sitt rör upp och ner och åt sidorna aktivieras core- och axelmuskulaturen mycket. Klassen är uppdelad i intervaller med både styrka och kondition och det var längesedan jag kände mig så slut kan jag lova! ABSolution är bara 30 minuter långt men man bör inte låta sig luras av det. Även detta passet är indelat i intervaller fast mycket kortare sådana. Fokus ligger på coren och man jobbar endast med en matta samt sin egen kroppsvikt under hela passet. Man jobbar med två korta och intensiva övningar parallellt med varandra och byter sedan till två andra. I och med att man nästan aldrig tar någon paus hålls pulsen hög hela tiden och man blir redigt svettig. Det är lite gymnastiska inslag i passet vilket gör att det krävs övning och att man testar några gånger innan man sätter övningarna helt rätt. Jag kommer absolut köra båda klasserna igen!
 
Vipr
ABSolution
 
Nu ska jag välja kläder och börja fixa iordning mig inför kvällens fest!
Hoppas ni alla får en toppenkväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0