Träning, kost och vila

Sitter här med en underbar känsla i kroppen. Föreläsningen ikväll gick jättebra och det var SÅ kul! Det var alltså ett fotbollslag med tjejer i åldrarna 12-13 samt deras föräldrar som vi informerade kost och vila vid träning. Vi fick bra feedback av tränarna och det verkade som alla uppskattade det. För varje gång jag föreläser blir jag mer och mer säker på att det är sådant jag vill göra och det är så kul att känna hur man utvecklas.
Eftersom jag själv spenderat i princip hela min uppväxt med fotboll fick jag lite flashback-känslor när jag stod och kollade på de unga flickorna. Tänk att det var över 10 år sedan jag var i samma situation om dem.. Sjukt! Jag minns hur lite man kunde om kost (åtminstone jag) och att jag verkligen hade behövt mer kunskap om det för att kunnat uppnå det bästa av min träning. I och med kvällens föreläsning tror och hoppas jag att både tjejerna och föräldrarna tog åt sig av informationen och börjar tänka på vikten av att äta och vila rätt när man tränar.
 
Nu har jag precis avnjutit ett kvällsmål bestående av kvarg blandad med yoghurt, nötter och müsli. Ska alldeles strax bädda ner mig under täcket och ladda upp inför resten av arbetsveckan! Kunde ju knappast fått en bättre start iaf! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0