En saknad trygghet.

Hur konstigt det än låter så saknar jag julen. Jag har aldrig varit en sådan där hyperfan av julen och allt vad den för med sig, men de senaste åren har det blivit annorlunda. Förr tog jag tiden med familj och andra nära och kära så för givet. De fanns alltid där, högst några kilometer bort, och vi delade mycket av vardagen tillsammans. Idag är det mer än bara några kilometer mellan oss och tiden mellan gångerna vi ses blir bara glesare och glesare.
 
Jag saknar den lugna miljön och den trygga, varma tillvaron som man bara kan känna med dem som står en allra närmast. Jag saknar att ligga i soffan och bara "vara". Inte behöva ägna en tanke på att prestera eller imponera. Det finns ingen ärligare och klarare kärlek.
 
Det är oerhört svårt att inte ta saker och ting för givet. Därför är det viktigt att vi gör oss påminda om vad och vilka vi värdesätter i livet. En kväll som denna kan man inte bli annat än varm i hjärtat av att tanken att de två viktigaste personerna i mitt liv kommer till mig om en vecka <3
 
Världens finaste pappa med sin nya bästis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0