Hundraprocentig fredag.

Tjoho! (kan ju alltid försöka låta pigg)
 
Vaknade klockan åtta imorse av en pigg katt som gjorde allt annat än att sova. Om det är något jag längtar efter med den nya lägenheten så är det att kunna stänga dörren till sovrummet vid sådana tillfällen! Men nu är jag i alla fall upp och har börjat med rensning av papper och skit. Tröttnade ganska snabbt så gick till 4-frukt och köpte massa gott och satte mig i sängen igen istället ;) Gud så jag kommer sakna de härliga killarna och den bästa fruktaffären när jag flyttar! Handlar nägot där i princip varje dag.
 
 
Well well, igår körde jag riktigt hårt med två träningspass. Först mitt eget combatpass vid lunch och senare testade jag GRIT-strength för första gången, och OH MY vilken träningspass! Riktlinjerna är att lasta på med 30-50 % av sin egen kroppsvikt på stången. Jag valde det lägsta alternativet (såklart när det var första gången) och jag trodde jag skulle spricka. Frivändning på frivändning med 20 kg, ner och göra burpees, utfall... you name it. Det var tufft alltså! Men samtidigt så sjukt kul! Jag älskar pass där man måste pressa sig själv till det yttersta och speciellt när det kommer till styrketräning. Eftersom mitt mål detta år är att bli starkare och bygga mer muskler är detta verkligen det ultimata passet. Synd bara att det nästan aldrig passar med mina jobbtider.. Men som tur är får vi snart in det på Fitness! Absolut mitt nya favoritpass! (Efter bodycombat då försås). Träningsvärken börjar göra sig påtaglig nu kan jag lova..
 
 
Efter passet var det bara att skynda sig hem för att duscha och svida om. Tacos- och vinkväll hemma hos Britta väntade tillsammans med Fredrik, Mikalea och Kristin. Kvällen var jättetrevlig men det kändes att kroppen inte var helt 100. Vi gjorde ett kort besök på Henriksberg, beskådade lite trolleritrick och njöt av utsikten, men sen var det underbart skönt att komma hem och lägga sig i sängen!
 
Idag har jag som sagt planerat att ta tag i rensning, städning och flyttpackning. Vet bara inte riktigt i vilken ände jag ska börja så jag fortsätter nog hänga med datorn i knät ett tag till. Ikväll har bästa bästis bjudit hem mig på en bit mat och melodifestivalmys. Det ser jag fram emot :)


Kommentarer
Cecilia

Gud vilket sammanträffande att jag hamnade på din blogg just idag! Ska nämligen alldeles strax pallra mig iväg till gymmet för att testa på GRIT-strenght för första gången haha! Roligt att se att du gillade det! Ser fram emot träningsverken ;-)

Svar: Nemen, vad kul! Då måste du berätta vad Du tyckte om det efteråt! :)Min träningsvärk har börjat avta nu... Haha
Cissi Nilsson

2013-02-11 @ 08:38:54
URL: http://ceciliasays.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0