Friday!

Dagarna springer iväg i ett vansinnigt tempo. Den här veckan är jag dock glad över att de gjort det, för idag är det nämnligen dags att ta tåget hem till Kristinehamn! Ska bara avklara ett combatpass först sen tar jag med mig Lilly och beger mig uppåt. Anledningen till att jag åker hem är främst för att Märsta (f.d kombo) har fyllt år och dessutom  ska hon och hennes pojkvän ha lite inflyttningsfest, wiiho!
 
I veckan har vi fått en praktikant till jobbet, en tjej som läser samma program som jag gjort. Det känns lite konstigt att jag var i hennes situation förra året och idag är det jag som jobbar där. Det är kul! Det är otroligt viktigt att studenter får komma ut och göra praktik för att känna på hur det är att vara ute i arbetslivet. Vårt arbetsområde är lite speciellt och det finns många olika platser man kan arbeta på. Jag tycker definitvt att man borde ha en praktikperiod varje läsår. För att få en klarare bild av vad man kan göra efter studierna, och ännu viktigare - att man får känna efter vad man vill göra. Hälsopromotionsprogrammet är en sådan bred utbildning att man som student har svårt att avgöra vad man har kompetens till och vilket titel man kan bära. De programansvariga borde enligt mig specificera yrkestiteln bättre och förklara tydligare för studenterna va utbildningen ger för kompetens.
 
Förutom jobb har jag haft en kort utbildning i maskiner på gymmet för att kunna hålla i gymintron. Tanken är att jag ska börja jobba måndagar och då ha gymintron på tre olika anläggningar. Det ska bli jättekul och jag ser fram emot att börja!
 
Vaknade med tuppen imorse så nu ska jag sätta på kaffe och göra iordning en god frukost :)
 
Redo för combat!
Älskade familjen för ca 20 år sedan (20 år?! herregud..)
Vacker utsikt från Götaälvbron, min promenadväg in till stan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0