Morgonstund har guld i mun.

Godmorgon! Det ser ut att bli en solig dag även denna dag, underbart!
Vaknade alldeles för tidigt som vanligt men tur som är så sänds Morgonpasset i P3 på tv så morgonen är räddad. Passade på att lyxa till det och baka daddelscones till frukost, ett recept jag tagit från Annika Sjöös blogg. Dock gjorde jag om det lite efter de ingridienser jag hade hemma. Och mums vad gott det blev! (se recept under bilden)
Även igår slängde jag ihop en riktig lyxmiddag. Sötpotatispommes, kyckling, sallad och egengjord vitlökssås blev det. Mm mmm mmm!
Klockan elva ska jag hålla i mitt trejde combatpass för veckan. Hoppar in och vikarier för en kollega som vanligvis kör Sh'bam, så vi får väl se hur många deltagare som är sugna på att fightas istället för att dansa ;) Perfekt start på en lördag skulle jag säga!
Efter passet blir det nog en runda på stan, ska kika på gardiner och lite annat smått och gott har jag tänkt. Ikväll är det final i Melodifestivalen vilket såklart betyder mys och vin! Kan inte bli annat än en bra dag! :)
 
Gårdagens middag
Daddelscones (3-4 bullar beroende på hur stora man vill ha)
10 st urkärnade dadlar
1-1,5 dl dinkelmjöl
1 msk vetekli
1 ägg
1 tsk bakpulver
1 msk mjölk
lite salt
Klicka ut bullarna på bakplåtspapper och grädda i mitten av ungen på 200 grader i ca 10 min. Servera med philiadephiaost och marmelad eller ät dem bara som dem är efter som dadlarna redan ger mycket sötma och smak.
 
Fredagsgos med min bästis <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0