13.03.07

Hej!
Idag blev det en såndär megalång dag på jobbet, eller det blir rättare sagt megalångt när man dessutom pendlar. Begav mig hemifrån halv åtta och kom hem strax efter åtta.. Stackars lilla kissen har nog varit väldigt uttråkad för nu har hon överskottsenergi så det skriker om det. Stackars mig också som är trött och inte alls är på humör för att leka och busa ;)
I vilket fall som helst så var det väldigt skönt att komma hem och få sjunka ner i soffan. Har precis käkat en stor tallrik gröt med kvarg, blev en alldeles för sen middag idag.
På tal om mat så måste jag säga att jag blivit mycket bättre på att planera mina måltider. Förut hade jag ofta svårt att få in ett ordentligt mellanmål på eftermiddagen vilket resulterade i panikhunger på kvällen när jag kom hem. Nu för tiden ser jag till att ha med mig något större mellanmål, framförallt om jag ska träna på kvällen. Det räcker inte med en liten banan, då blir jag hungrig lika snabbt igen. Idag tog jag till exempel med mig makrill i tomatsås och la på knäckemackor, både mättande och gott! I veckan bakade jag även en nyttig variant av chokladbollar, ett recept som jag snott av min kära vän, Britta. Hennes blogg är absolut värd ett besök! Hon bloggar om både mat och träning, har ofta roliga tips på mat och mellanmål plus att hon skriver om sitt liv och sin sista termin på Hälsopromotionsprogrammet.
 
Imorgon är det fredag (nähä!?) vilket innebär lunchpass på gymmet och vattengympa i Alingsås på eftermiddagen. Fredagarna har verkligen kommit att bli en favoritdag för mig. Framförallt för att jag får gå omkring i träningskläder hela dagen och för att det är helg förstås! Kommande helg är relativt oplanerad, men det blir nog både ett och två träningspass, melodifestivalenmys och kanske en shoppingrunda på stan. Har fortfarande inte hunnit fixa allt till lägenheten och prio ett är att fixa gardiner i vardagsrummet och spika upp något snyggt på väggarna.
 
Nu ska jag slänga ett öga på mordagens combatpass, sen blir det läggdags tidigt. Imorgon väntar frukost på Steinbrenner & Nyberg med bästa MaddÅ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0