Lycka i Stockholm!

Åh vilken bästehelg jag har haft! Var som sagt på besök i huvudstaden för att fira min fina vän Johanna på hennes 25-årsdag. Men det var inte det enda roliga jag hann med under helgen. När jag ankom till centralen i fredags förmiddag mötte jag upp bästa Madde för en liten sväng på stan. Lite senare mötte vi även upp Ida och vi gick till en Libanesisk restaurang och käkade en helt ljuvlig lunchbuffé! Mätta och belåtna åkte jag och Madde hem till "henne" (sov hos en kompis till Madde över helgen) för att jag skulle hinna göra mig iordning inför kvällens fest. Hos Johanna bjöds det på lyxiga smårätter och marrängswich till efterrätt. Vi bjöd på sjönsång till födelsedagsbarnet och fortsatte sedan kvällen på ett uteställe vid Hornstull där vi mötte upp Fredrik och hans kompisar. Dansade tills de stängde och efter att ha snurrat runt i Solna centrum hittade jag tillslut hem till Madde och kunde somna som en stock.
På lördagmorgon vaknade jag av en pigg tjej som skämde bort mig med kaffe och bananpannkakor till frukost. När hon sedan åkte in till stan för att träna chillade jag en liten stund innan jag begav mig in till stan för att möta upp Fredrik. Vi gick en sväng på Östermalm där vi tog en fika och promenerade sedan runt på Djurgården en stund innan vi åkte upp i Kaknästornet för att äta lunch. Det var lite häfitigt att få blicka ut över hela staden från trettionde våningen i tornet.
Väl hemma i lägenheten igen så var det bara aatt tagga om. Madde och Madde som inte festat kvällen innan var snäppet piggare än mig men tillslut lyckades de smitta av sig på mig också. Vi hade en galet rolig förfest med dansfilmning och framtidssnack. Lite senare kom även Fredrik och Alfred och tillsammans åkte vi till Söder för att möta upp Charlie. Även denna kvällen/natten blev en riktig dansutgång och vi var helt svettiga efteråt!
Med för lite sömn var jag lagomt pigg dagen efteråt och att spendera eftermiddagen på ett tåg kändes faktiskt helt okej. Att det dock hade skett en olycka varpå tåget blev nästan tre timmar försenat var väl mindre kul.
I vilket fall som helst var det riktigt skönt att komma tillbaka till lugna, harmoniska Göteborg igen. Känns som att jag skulle behöva gå på rehab hela den här veckan, men antar att jag fick vara glad över att jag var ledig från jobb idag åtminstone. Tränade bodycombat på SATS ikväll och det var riktigt skönt att svettas och köra slut på kroppen efter helgen!
 
Snygg 25-åring!
Hungrig kille i Kaknästornet
Partygirls!
 


Kommentarer
Madde!

Alltså BILD!hahhaha!
Kul att jag har hita masa korta filmsnuttar på oss där vi tror vi fottar, fast vi visst filmar!;)
Underbar helg dock!=)

2012-11-20 @ 14:09:28
URL: http://madeleinbremer.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0