When I grow old.

Jag har börjat inse att jag längtar efter vuxenlivet. Här sitter jag i soffan och småskrattar åt Så mycket bättre, Lilly ligger och sover och Johanna är ute och dricker vin. Men jag skulle varken orka eller vilja vara någon annanstans just nu. Jag kan ganska ofta känna en längtan efter att komma till den punkt i livet då man vet man vill, man har sin familj, ett fast jobb och ett eget hem. Då man inte behöver oroa sig för hur framtiden kommer att se ut och man känner sig trygg och helt tillfredsställd med tillvaron.
Idag har jag i alla fall haft en riktig slappdag. Kickade igång dagen med ett pass CXWORX och gick sedan hem för att jobba och plugga. Till lunch kokade jag faktiskt ihop en laxsoppa. Har aldrig gjort det tidigare men har varit sugen på att göra det jättelänge. Jag har en dålig egenskap att tro att matlagning måste vara så svårt men det var inte alls avancerat och gick dessutom snabbt. Men mmmm så god den blev! Jag längtar redan tills jag får äta den imorgon igen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0