Charmen med årstider.

Det är något visst med hösten alltså. Jag skulle vilja säga att jag har en slags hatkärlek till den här årstiden. Först kan jag känna att det är jobbigt att acceptera att sommaren verkligen är över och att det närmar sig vinter och kyla. Det blir mörkare och mörkare för varje dag som går och det regnar nästan hela tiden (i alla fall om man bor i Göteborg). Många har svårt för denna hastiga väderomställning och det är inte ovanligt att man blir något nedstämd såhär års. Å andra sidan måste jag medge att det är en riktigt charmig årstid som bjuder på fina färger och frisk luft. Man behöver bara lära sig att utnyttja den på bästa sätt. Och det gjorde vi verkligen idag. Trots att regndropparna blev allt fler och fler var det någon fridfylld och härlig känsla som infann sig i min kropp när vi satt tillsammans runt elden vid Delsjön. Händerna och fötterna domnade nästan bort men det gjorde liksom ingenting. Det var bara mysigt och riktigt riktigt avkopplande att bara sitta där nära vattnet och andas in den friska luften blandat med rök. Jag hade glömt bort hur gott det är med grillad korv och kunde utan svårigheter gluppsa i mig fyra stycken. Innan grillningen gick vi en kort tipspromenad med kluriga frågor om varandra, vilket var väldigt roligt. Det är ett härligt gäng jag jobbar med på gymmet som sprder så mycket energi och positiv atmosfär!
Nu när jag själv blivit påmind om den här underbara känslan och det fina med hösten vill jag bara rekommendera er att ta er tid och ägna några stunder i veckan åt att gå ut och uppleva den. Ta en promenad, gå ut och fotografera, ta med picknick, grilla, plocka svamp/bär eller vad som helst. Vi lever i ett land med unika årstider som var och en har sin egen charm. Passa på att ta till vara på dagarna nu när hösten är som finast. Det är värt det!
 
Promenad i Slottskogen förra veckan och grillning i Delsjön idag.


Kommentarer
Leandersss

Va kul att du har börjat blogga igen Cissi! Jag kommer läsa varje dag. :)

2012-10-20 @ 17:53:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0