Efter solsken kommer... regn

Hej måndag!
Idag gjorde vädret en tvärvändning från ett soligt och kallt vinterväder till ett regnigt och blåsigt höstväder. Det räckte med att vistas ute några minuter imorse för att bli genomblöt och nedkyld, usch. Tog mig iallafall iväg till gymmet ganska tidigt för att kicka igång dagen och få lite energi inför plugget. Körde lite kondition på crosstrainern och tränade styrka med fokus på mage, armar och rygg nere i gruppsalen. Har lagt upp ett eget litet träningsprogram där nere där jag kan varierna styrkeövningar med bräda, skivstång, vikter och gummiband. Har som mål inför vintern/våren att styrketräna mer och inte bara köra gruppträningspass. Vore kul med lite nya resultat!
För tillfället sitter och knåpar ihop en halvdålig hemtenta som ska in på onsdag. Ska svara på fem påståenden om kognitiva processer och argumentera för eller emot. Inte det lättaste men dock så intressant! Önskar bara att jag kunde hitta ett sånt där härligt flow så det brinner i fingerspetsarna, men icke... Klockan fem är det dags för föreläsning i coaching vilket jag alltid ser fram emot lika mycket.
Det enda postiva med vädret är att man inte blir sugen på att gå ut och göra något annat istället för att sitta inne med plugget iallafall. Tyvärr finns det ju annat att hitta på inomhus också. Hur blir man mer självdisciplinerad!?
 
Ha en fortsatt fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0