Idag har jag fångat dagen.

Denna söndag har jag varken haft några planer eller måsten. Det har varit riktigt skönt, även fast jag varit en aning seg från gårdagens fest. Sådana dagar är viktiga att ha ibland. Jag började förmiddagen med att städa lite i lägenheten och tog lite senare en promenad längs med hamnen i duggregnet. Eftersom vi var ute och dansade igår har inte energin varit på topp men jag tog mig ändå in till gymmet för att köra Theresé combatpass. Det är konstigt hur bra kroppen är på att anpassa sig. Passet flöt på bra och svettigt blev det! Efter passet gick jag, Madde, Kristin och Fredrik och fikade på Condecco. Satt där och tjötade lite innan vi skiljdes åt lagom till att vi skulle hinna hem till Solsidan.
Imorgon är det återigen måndag och ny vecka. Dagarna och veckorna går så himla fort. Det är lätt hänt att man bara "kör på" och glömmer stanna upp och reflektera. Ibland känns det som att jag bara planerar framtiden och inte lever i nuet vilket är ganska korkat. För vad är det då för vits med att planera om man ändå inte kan njuta av den planerade dagen när den väl kommer?
 
Det må vara klyschigt, men Carpe Diem är ett väldigt klokt uttryck ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0