Soliga söndag.

Igår hade jag en riktig kvalitetskväll med mina fina bönor, Helana, Ida och Johanna. Vi sågs först hemma hos mig för några glas vin och gick sedan runt hörnet för att avnjuta en underbar middag på Min bror och jag. En turkisk restaurang som har något för alla! Jag själv tog en mezetallrik med bland annat friterad chevré, spenatplättar, tzatsiki, fyllda paprikor med mera. Mumma! Mäta och belåtna gick vi hem till mig och fortsatte vindrickandet och hade väl i tankarna att fortsätta kvällen ute, men så blev inte fallet. Vi var alla ganska slitna och det lockade inte så mycket att gå ut i kylan när man kunde sitta inne och prata och gosa med en kissekatt. Trots en relativt tidig kväll sov jag och Ida till tio imorse. Vi gjorde oss iordning och promenerade bort ett kvarter till Linnégatan och Le petit för att unna oss Göteborgs (enligt mig) godaste frukostbuffé. Satt länge inne i värmen och gottade oss innan det var dags för Ida att sätta sig i bilen och fara tillbaka till Kristinehamn. Saknar verkligen min kombo här i Götet :(
Efter att jag tagit farväl tog jag en promenad längs med hamnen till Majorna och sedan tillbaka hem. Det har varit helt underbart höstväder idag och det riktigt känns hur man får mer energi av solens strålar. Hastigt och lustigt fick jag hoppa in och köra mitt gamla combat-pass i eftermiddag. Härligt att avsluta helgen med ett svettigt träningspass, men nu efteråt var det nog ännu härligare att sätta sig i soffan och äta choklad och mysa med Lilly.
 
Nu börjar en film som jag tänkte kolla på, hoppas jag orkar hålla mig vaken hela filmen, haha.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0