En helg i livet.

Igår var det full fart från klockan åtta på morgonen till tre på natten. Redan halv nio när vi kom fram till anläggningen i Kungsbacka satt det några stackare utanför och köade för att få ett billigt medlemskort. När klockan blev tio och det var dags att slå upp portarna var kön riktigt lång och den tog inte slut förens efter 12. Under eftermiddagen fortsatte det att trilla in folk fram till klockan blev fyra och det var dags att stänga för dagen. Eftersom jag inte jobbat i receptionen på gymmet sedan tidigt i höstas var det lite ovant men mest av allt var det så himla roligt! Har saknat tempot och alla glada människor man möter. Och framförallt har jag saknat alla härliga kollegor på jobbet.
När vi kom in till stan igen gick jag direkt och mötte upp Stockholms-Johanna. Sedan var det bara hem och duscha och göra sig iordning för middag tillsammans med henne och Nelly. Kvällen fortsatte från restaurangen vidare till Puta Madre för en drink och lite mysigt häng. Runt midnatt lyckades vi smita in i VIP-kön på Yaki-da och väl inne rusade vi upp til kaffebaren för att värma oss med en varsin kaffedrink. Yumyum! Resten av natten spenderade vi på dansgolvet och när vi efter ett tag tröttnat på all "dunkadunka-hiphop" begav vi oss hem mot sängen.
 
Idag starta vi dagen med en kort promenad till Linnégatan och Le petit där vi avnjöt deras underbara frukostbuffé. Mätta och belåtna blev det en visit på stan innan vi vandrade hemåt igen. Sen var det dags för Johanna att ta med sig sin väska och hälsa på nästa vän och jag själv satte mig tillrätta i sängen och började förbereda inför morgondagens föreläsning. Nu känner jag mig så gott som klar med den och jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot morgondagen. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra!


Kommentarer
Maddelein

Det kommer det... helt klart och utan tvekan!
Hejahejaheja Dig, du kommer glänsa som den stjärna du är!=)

2013-01-27 @ 20:49:37
URL: http://madeleinbremer.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0