Längtan efter ljusare tider.

Efter en relativt lugn arbetsvecka tar jag nu helg. Tänk om man kunde få jobba 50 % resten av livet, vilken lyx! Fast om man fick lön för 100 % då förstås... På måndag får jag min dom om jag får vara kvar på min tjänst fram till sommaren eller inte. Hoppas hoppas så innerligt på ett positivt besked!
 
Det börjar äntligen märkas att vi går mot ljusare tider nu. Luften är varmare, snön är helt borta och det är till och med ljust när jag åker hem från jobbet på eftermiddagen. Som den vädermänniska jag är påverkar det genast mitt humör och allt blir helt plötsligt mycket lättare. Hatar att jag är så beroende av sol och värme och jag har många gånger undrat över om det egentligen var meningen att jag skulle ha fötts i ett annat land. I vår/sommar får det bli en solresa alltså... Det måste det bli!


Kommentarer
Britta Leanders

Åh, hoppas hoppas att du får vara kvar. Jag håller tummarna stenhårt för dig!

2013-02-01 @ 07:20:47
URL: http://slutatveka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0