Vad väljer du?

Torsdagkväll innebär att arbetsveckan är över och jag kan ta helg. Känns otroligt lyxigt men på sätt och vis jobbar jag ju även imorgon eftersom jag har ett pass på gymmet. Men det är bara kull så det ser jag mer som en hobby. Den här veckan har det varit full fart på jobbet, precis vad jag gillar! Ibland behöver jag nästan nypa mig själv i armen för att inte tro att jag drömmer. Att jag faktiskt lever med mitt drömjobb, eller rättare sagt båda mina drömjobb. Det är svårt att fatta!
De senaste dagarna har jag mött många människor, alla olika och unika på sina sätt. Jag tror att anledningen till att det är så svårt att fatta att jag gör det jag gör, är för att det är så roligt och givande. I mina tidigare arbeten har det mest handlat om att ge. Att prestera, bita ihop och kämpa sig igenom dagarna som inte alltid är så roliga. I det här arbetet är det så annorlunda. För trots att jag ger väldigt mycket och det tar energi att hela tiden vara 100 % fokuserad, så får jag också så sjukt mycket tillbaka. Jag har alltid älskat att arbeta med människor. Mellan människor sker ett ständigt utbyte, och trots att det är min uppgift att hjälpa, så hjälper också dem mig tillbaka. Varje nytt möte ger nya insikter och jag utvecklas själv på flera plan, varje gång. Det är en helt underbar känsla och jag är så otroligt tacksam för att jag får den möjligheten. Och även om jag inte kommer att få vara kvar så länge till, så kommer det vara en stor erfarenhet som jag kommer ta med mig i allt som sker i framtiden.
Jag tror på att se alla möten man gör som en chans att lära och utveckla sig själv som människa, inte bara i jobbsammanhang. Det handlar bara om vilken inställning man har och hur man väljer att se på saker. Positiva som negativa händelser, allt vi är med om ger nya erfarenheter och ny kunskap. Sen är det upp till var och en hur man väljer att hantera och gå vidare från situationerna. Vill man att negativa händelser ska dra ner en, eller vill man att de ska stärka och utveckla en som männsika?
 
Ja, det var väl ungefär det jag ville säga. Idag är jag glad och tacksam över att vara den jag är, för att jag väljer att vara det. Vad väljer du?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life begins at the end of your comfort zone

RSS 2.0